جوانه گندم برای کبد چرب

به گزارش خبرنگار باشگاه توانا، کبد چرب همان طور که از نامش مشخص است به معنی جمع شدن چربی در کبد است. عسل بیز قیمت مناسبی دارد که برای بیشتر افراد قابل دسترس است اگر از جای مطمینی خریداری شود . وجود چربی تا یک میزانی در کبد طبیعی است اما زمانی که این چربی بیشتر از 5 تا 10 درصد وزن کل کبد شود، به این معنی است که فرد به بیماری کبد چرب دچار شده است.

چرا به کبد چرب مبتلا می شویم؟

اصلی ترین و شایع ترین دلیل ابتلا به کبد چرب اعتیاد به الکل است. در سایر موارد، مصرف برخی داروها، چاقی، دیابت نوع دو و فشار خون بالا می تواند منجر به کبد چرب شود.تاثیر چاقی بر کبد چرب در افرادی که اضافه وزن دارند، تجمع چربی در کبد می تواند باعث التهاب و یا حتی تخریب بافت کبد شود. 70 درصد افراد دچار کبد چرب به اضافه وزن مبتلا هستند. در واقع رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی از دلایل اصلی ابتلا به کبد چرب است.

چگونه از کبد چرب پیشگیری کنیم؟بهترین روش برای ابتلا نشدن به کبد چرب داشتن تحرک و ورزش منظم، تغذیه صحیح و در واقع رعایت سبک زندگی سالم است. کبد چرب چه علایمی دارد؟این بیماری به خصوص در مراحل اولیه معمولا علامت خاصی ندارد و در مراحل پیشرفته نیز ممکن است علایم مبهمی نظیر خستگی، کاهش اشتها، ضعف و تهوع وجود داشته باشد. ابتلا به کبد چرب چه عوارضی دارد؟ کبد چرب در مراحل پیشرفته باعث سیروز کبدی و در شدیدترین حالت منجر به نارسایی کبد می شود.

انواع کبد چرب

این بیماری به سه دسته تقسیم می شود.کبد چرب الکلی؛ غیر الکلی و کبد چرب بارداریکبد چرب از نوع الکلی شایع ترین نوع آن است و در اثر مصرف زیاد الکل به وجود می آید. کبد در اثر مصرف زیاد الکل صدمه می بیند و قادر به شکستن چربی ها نیست. کبد چرب غیر الکلی زمانی به وجود می آید که  10 درصد و یا بیشتر وزن کبد حاوی چربی باشد. کبد چرب بارداری بسیار نادر است اما در اثر بروز خطرات جدی برای مادر و جنین دارد. دلیل این بیماری کاملا شناخته نشده است و دانشمندان معتقدند به دلیل تغییر در هورمون های بدن زنان باردار است.

درمان کبد چرب

برای درمان این بیماری روش های غلط زیادی در جامعه رواج پیدا کرده است اما در واقع هیچ درمان قطعی برای درمان کبد چرب وجود ندارد. رژیم غذایی سالم، کاهش وزن در افراد مبتلا به چاقی و ورزش منظم، راه پیشگیری و کمک کننده به درمان کبد چرب است. بعضی از شواهد نشان داده است که مصرف مکمل ویتامین E می تواند برای این افراد مفید باشد به دلیل این که با کاهش یا خنثی کردن آسیب های ناشی از التهاب، به محافظت از کبد کمک می کنند. البته در این زمینه به تحقیقات بیشتری نیاز است و باید با تجویز پزشک معالج مصرف شود.

تغذیه در مبتلایان به کبد چرب

افراد مبتلا به کبد چرب باید از چربی های غیر اشباع برای پخت و پز استفاده کنند. مصرف فیبر و غلات سبوس دار را افزایش داده و مصرف گوشت قرمز را کاهش دهند. همچنین مبتلایان به کبد چرب باید مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مثل نان سفید، برنج، سیب زمینی و ذرت را محدود کنند و از مصرف نوشیدنی هایی با میزان شکر زیاد پرهیز کنند. یک ماده پرارزش غذایی برای بهبود کبد چرب : در مطالعه ای که در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برای ارزیابی اثر جوانه گندم برای بهبود کبد چرب انجام شد، مشخص شد که  استفاده روزانه از 40 گرم جوانه گندم دکتر بیز تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش چربی و قند خون و نیز عوامل التهابی و بافتی در بیماران مبتلا به  کبد چرب غیر الکلی دارد.

استفاده روزانه از 40 گرم جوانه گندم تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش چربی و قند خون و نیز عوامل التهابی و بافتی در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی دارد. به گزارش مشرق، مطالعه ای که در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برای ارزیابی اثر جوانه گندم این ماده پرارزش غذایی برای بهبود کبد چرب انجام شد، نشان داد که استفاده روزانه از 40 گرم جوانه گندم تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش چربی و قند خون و نیز عوامل التهابی و بافتی در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی دارد. اثرات مصرف جوانه گندم برای پیشگیری یا کمک به درمان برخی از بیماری ها و کمبودهای تغذیه ای روز به روز بیشتر مورد توجه پژوهشگران واقع شده است.

مطالعه ای که در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برای ارزیابی اثر جوانه گندم این ماده پرارزش غذایی برای بهبود کبد چرب انجام شد، نشان داد که استفاده روزانه از 40 گرم جوانه گندم تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش چربی و قند خون و نیز عوامل التهابی و بافتی در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی دارد. از این رو به بیماران مبتلا به کبد چرب توصیه می شود ضمن رعایت یک الگوی تغذیه ای متعادل و متنوع، از مزایای جوانه گندم نیز برای بهبود بیماری خود استفاده کنند. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بیماری کبد چرب کنترل نشده، می تواند باعث ایجاد سیروز شود، شرایطی که به طور بالقوه مرگ آور است. متاسفانه، درمان مستقیمی برای بیماری کبد چرب غیرالکلی وجود ندارد. در عوض، پزشکان عامل اساسی کمک کننده را تحت درمان قرار می دهند، که به طور معمول چاقی است.

غذاهایی که چربی ، کلسترول و قند بالایی دارند، به طور کلی برای بدن و به طور خاص برای کبد، مضر هستند. کبد عضوی از بدن است که سخت کار می کند و انواع وظایف حیاتی از جمله تبدیل مواد غذایی به سوخت، پردازش چربی در خون، پاک کردن سموم مضر و ساخت پروتیین های لازم برای انعقاد خون را بر عهده دارد. درمان عادی برای بیماری کبد چرب ، چه مربوط به الکل باشد و چه نباشد، رسیدن به وزن مناسب از طریق رژیم غذایی و ورزش است. پس چه باید بخوریم؟ به طور کلی، غذاهایی که با آسیب سلولی مبارزه می کنند، استفاده از انسولین را برای بدن آسان تر می کنند یا التهاب را کاهش می دهند، می توانند به معکوس کردن این وضعیت کمک کنند.

از آنجایی که هر فرد متفاوت است، باید با پزشک خود برای ارایه یک برنامه غذایی مناسب برای شما همکاری کنید. غذاهایی که به رفع کبد چرب کمک می کنند . رژیم غذایی مدیترانه ای را امتحان کنید. محصولات دکتر بیز شامل تنوعی از مکمل های غذایی، دمنوش ها، و عصاره های گیاهی هستند که به بهبود سلامتی کمک می کنند.  اگرچه برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب ایجاد نشده است، اما این سبک از غذا خوردن ترکیبی از انواع غذاهایی است که به کاهش چربی در کبد شما کمک می کند : چربی های سالم ، آنتی اکسیدان ها و کربوهیدرات های پیچیده. اثرات مصرف جوانه گندم برای پیشگیری یا کمک به درمان برخی از بیماری ها و کمبود های تغذیه ای روز به روز بیشتر مورد توجه پژوهشگران واقع شده است.

مطالعه ای که در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برای ارزیابی اثر جوانه گندم این ماده پرارزش غذایی برای بهبود کبد چرب انجام شد، نشان داد که استفاده روزانه از 40 گرم جوانه گندم تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش چربی و قند خون و نیز عوامل التهابی و بافتی در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی دارد.مطالعه ای که در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور به منظور بررسی تاثیر جوانه گندم، این ماده غذایی ارزشمند، برای بهبود کبد چرب انجام شد، نشان داد که مصرف روزانه 40 گرم جوانه گندم در کاهش تاثیر بسزایی دارد. چربی و قند خون و همچنین عوامل التهابی و بافت در بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جوانه گندم برای کبد چرب" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جوانه گندم برای کبد چرب"، کلیک کنید.