تست هوش کودک 16 ماهه

اگر در تست هوش استاندارد، نمره فرزند شما به بالاتر از 140 رسید یعنی اینکه آی کیو او بالاتر از حد استاندارد است.وقتی بچه ای زود تر از سنی که باید به کتاب علاقه نشان می دهد و به آن توجه می کند. وقتی بچه ای خواندن یا تلاش برای خواندن را زود تر از موعد شروع می کند. وقتی بچه ای سراغ بازی های فکری می رود، به احتمال زیاد او یک نابغه است.

تست هوش نوزاد : نحوه ارزیابی میزان هوش نوزاد

  • بر مبنای رفتارهای معمول کودکتان به سوالات زیر پاسخ دهید، نه رفتاری که وقتی بیمار، خیلی خسته یا گرسنه است، انجام می دهد.
  • پدر یا مادر یا سایر مراقبت کنندگانی که بهتر از همه کودک را می شناسند و بیش از 20-15 ساعت در هفته با او وقت می گذرانند باید پرسشنامه را تکمیل کنند.
  • پاسخ به سوالات پرسشنامه را به یک بازی خانوادگی تبدیل نمایید، تا هم شما وهم کودکتان از آن لذت ببرید. بهتر است کودک هنگام تکمیل پرسشنامه آماده بازی باشد .
  • حتما به تمامی پرسش ها، پاسخ دهید.
  • پس از پایان و ثبت پاسخ برای پرسش های هر حیطه نتیجه نهایی اعلام می شود!
  • لطفا تصویر نتیجه ارزیابی را (به صورت Screenshot) برای خود ذخیره کنید.

رشد حواس پنج گانه

زندگی روزمره ماجراجویی بزرگی برای یک کودک نوپای تازه راه افتاده است. شما دیده اید که او تقریباً هر چیری را که پیدا کند لمس می کند، بو می کند، وارسی می کند و حداقل تلاش می کند آن را بچشد.بهترین قیمت لباس نظامی بچه گانه با تخفیف ده درصدی برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم.

با بررسی کامل اشیا به این روش، کودکان یاد می گیرند خصوصیات چیزهای مختلف را از هم تشخیص دهند. او احتمالاً بیشتر مجذوب ابزارها، مثل یک همزن در کابینت و موجودات زنده، مثل یک کرم خاکی در باغچه خواهد بود.

شما می توانید با صحبت کردن با کودک نوپای خود در مورد آنچه تجربه می کند، این «تجربه های یادگیری» را حتی آموزنده تر کنید. صداهایی که از خارج از خانه تان شنیده می شوند را نام ببرید.

مثلاً بگویید: «صدای پرنده رو می شنوی؟» یا «می تونی صدای بارون رو بشنوی؟» یا او را برای یافتن چیز خاصی به چالش بکشید، مثلاً بگویید: «به من کمک کن یه سنگ صاف پیدا کنم.» یادگیری مشاهده کردن، گوش دادن و بررسی کردن به او در توسعه ٔ مهارت های حسی مهم کمک می کند. در واقع کودک شما با بر تن کردن ست لباس ارتشی دخترانه در یک دنیای خیالی خود را در نقش یک پلیس واقعی تصور می کند

کتاب خواندن بیشتر

اگرچه ممکن است کودک 16 ماهه تان نخواهد بیشتر از چند دقیقه بنشیند، اما احتمالاً علاقه ٔ بیشتری به شنیدن داستان های کتاب ها نشان می دهد. سعی کنید کلافه نشوید اگر او به جای گوش دادن به کتاب خواندن شما، ترجیح می دهد به تصاویر خاصی اشاره کند تا شما در موردشان حرف بزنید.

ممکن است یکی از کارهای مورد علاقه ٔ او هنگام نگاه کردن به کتاب ها، اشاره به چیزهایی باشد که اسمشان را بلد است، مثل توپ، گربه و سگ و اسم آنها را بارها و بارها تکرار کند.

اما اگر از او بخواهید: «کلاغ، ماه یا ماشین رو توی این عکس پیدا کن»، این کار را نیز با اشتیاق انجام خواهد داد. همچنین او احتمالاً بسیار مصر است که به شما در ورق زدن صفحات کتاب کمک کند که این نشانه ای از استقلال رو به رشد اوست. دستبند اسباب بازی با قیمت مناسب و کیفیت مورد انتظار را از سایت ما تهیه و به کودک دلبندتان هدیه کنید

هوش هیجانی کودکان

بسیاری از روانشناسان توجه والدین را به اهمیت آموزش هوش هیجانی به کودکان در سنین پایین جلب می کنن. تحقیقات نشان داده است که این مهارتها می توانند شاخصهای قدرتمندی در موفقیت در رابطه، سلامتی و کیفیت زندگی باشند. حتی مطالعات نشان داده است کودکان با هوش هیجانی بالا بهتر عمل می کنند، مدت بیشتری در مدرسه می مانند و به طور کلی انتخاب های سالم تری دارند.

دانیل گلمن، یکی از اولین افرادی که آگاهی از هوش هیجانی را افزایش داده عناصر مهمی را برای سنجش هوش هیجانی قرار داده است. به اعتقاد او توجه صرف والدین بر هوش کودک ممکن است مسیر انحرافی بوده و باعث شود تا جنبه های هیجانی و عاطفی آن ها را نادیه بگیریم. در اینجا نگاهی می اندازیم به هر یک از راه های شناسایی جنبه های هوش هیجانی که کودکان شما باید بیشتر در آن بررسی و ارزیابی شوند.

تست هوش هیجانی کودک چه جنبه هایی را می سنجد؟

تست هوش هیجانی کودک 4 مولفه از هوش هیجانی را می سنجد. همچنین این تست یک نمره کلی برای هوش هیجانی در اختیار شما قرار می دهد. در زیر این ابعاد چهارگانه را با هم مرور می کنیم:

خودآگاهی

خوداگاهی یکی از جنبه های هوش هیجانی است که توسط تست هوش تصویری کودک قابل ارزیابی است. خودآگاهی به ما کمک می کند بفهمیم آیا دیگران اقدامات ما را درک می کنند، چه موقع از نقاط قوت خود استفاده می کنیم (و چه زمانی باید عقب نشینی کنیم) و چگونه می توان زمینه های پیشرفت را پیدا کرد.

آیا فرزند شما خودآگاهی دارد؟

  •  آنها نقاط قوت و ضعف خود را درک و تایید می کنند.
  •  آنها از عزت نفس بالایی برخوردار هستند و از ایستادن درمورد آنچه نیاز دارند نمی ترسند.
  •  آنها می دانند که نحوه دیدن خودشان می تواند متفاوت از دید دیگران باشد.

آگاهی اجتماعی

آگاهی اجتماعی یکی دیگر از جنبه های مهم هوش هیجانی است که توسط تست هوش هیجانی کودک مورد ارزیابی قرار می گیرد. مهارت های اجتماعی بخش مهمی از عملکرد جامعه هستند. آنها به ما کمک می کنند تعاملات سالم و مثبتی در زندگی شخصی و شغلی خود ایجاد کنیم.

آیا فرزند شما آگاهی اجتماعی دارد؟

  •  آنها رفتار خوبی دارند و با دیگران ارتباط خوبی برقرار می کنند.
  •  آنها احساسات و علایق دوستان ، خانواده و همکاران خود را در نظر می گیرند.
  •  آنها می توانند احساسات خود را به وضوح ، آرام و با احترام بیان کنند.

خودمدیریتی

خودمدیریتی یکی دیگر از مهمترین بخش های هوش هیجانی می باشد که با استفاده از تست هوش هیجانی کودک می توانید آن را ارزیابی نمایید. آگاهی اجتماعی به ما کمک می کند، علی رغم غیرقابل پیش بینی بودن جهان و احساسات، رفتار خود را بر روی یک هدف متمرکز کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تست هوش کودک 16 ماهه" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تست هوش کودک 16 ماهه"، کلیک کنید.