اسلامی: حمایت‌های پیوسته شهید رئیسی برای توسعه علم و فناوری هرگز فراموش نمی‌شود

اسلامی: حمایت‌های پیوسته شهید رئیسی برای توسعه علم و فناوری هرگز فراموش نمی‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که اهتمام و حمایت‌های پیوسته شهید رئیسی برای توسعه علم و فناوری هرگز فراموش نمی‌شود. این تلاش در رئیس‌جمهور شهید بود و اگر دستاوردی داریم به خاطر هدایت‌گری ایشان بود.

به گزارش گزارشگر آی تی، محمد اسلامی گفت: وجه تمایز سازمان انرژی اتمی این است که سازمان هم محقق علم و فناوری است و هم مصرف کننده است؛ از این رو فشار تحقیق و توسعه در گروه محققان سازمان یک عامل ثانوی دارد که همان تقاضاست که وقتی این ۲ با هم هم راستا می‌شود رشد را سبب می‌شود.

وی افزود: آقای رئیسی در بازدیدی که از دستاوردهای سازمان داشتند پرسیدند که انرژی اتمی‌ می‌تواند این الگو را محقق کند، اما دیگران نمی‌توانند. این ظرفیتی است که رهبری از آن به عنوان آبروی علم و فناوری کشور نام بردند.

وی گفت اولین گام ما این بود که سند جامع راهبردی را برای اینکه نسبتش را با آینده روشن کند تهیه کنیم و در ۱۴۰۱ توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد و در پرتو این ریل‌گذاری در ۲ سالانه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۳۰۰ دستاورد دانشی را ثبت کردیم یعنی هر یک و نیم روز یک دستاورد ثبت شده است و رویکرد برنامه محور و نتیجه گرا که حاصل سیاست جدید بود تحولاتی ایجاد کرد که از فرایند تحقیقاتی بودن عبور کردیم به سمت صنعتی شدن و حرکت‌مان را برای تحقق اهداف سند راهبردی محکم کردیم.

اسلامی ادامه داد: فناوری هسته‌ای تاثیرات خود را در زندگی مردم نشان می‌دهد در ۲ محور انرژی و غیر انرژی. رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از مهمترین اهداف در محور انرژی است.

این خبر تکمیل می‌شود.

اسلامی: حمایت‌های پیوسته شهید رئیسی برای توسعه علم و فناوری هرگز فراموش نمی‌شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسلامی: حمایت‌های پیوسته شهید رئیسی برای توسعه علم و فناوری هرگز فراموش نمی‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسلامی: حمایت‌های پیوسته شهید رئیسی برای توسعه علم و فناوری هرگز فراموش نمی‌شود"، کلیک کنید.