بازار کار و درآمد شغل تعمیرات موبایل در خارج از کشور

با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی در زمینه‌ تلفن‌ های همراه در سراسر دنیا، میزان تقاضای جهانی برای تکنیسین‌ ها و تعمیرکاران حرفه‌ ای در این حوزه افزایش چشمگیری داشته است. تعمیرکاران گوشی در بهترین مراکز تعمیرات موبایل تهران از دستمزد بالایی برخوردار هستند. اجرت خوب تعمیر تلفن های هوشمند افراد زیادی را به سمت یادگیری این شغل سوق داده است.

با توجه به پتانسیل بسیار بالا و بازار کار مناسب این شغل، افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌ توانند به راحتی در سایر کشور ها نیز مشغول به کار شوند. 

به طور کلی مشاغل فنی از جمله رشته تعمیرات موبایل، نیازمند دانش و مهارت‌ های خاصی‌ می‌ باشند که با آموختن آن‌ ها و کسب تجربه کافی به راحتی می‌ توان وارد بازار کار شد. در این مقاله به بررسی بازار کار و درآمد شغل تعمیرات موبایل در خارج از کشور خواهیم پرداخت.

بازار کار شغل تعمیرکار موبایل در خارج از کشور

در حال حاضر به خاطر افزایش سریع استفاده از تلفن‌ های همراه هوشمند تقاضا برای خدمات از جمله تعمیرات موبایل بسیار بالا رفته است. لازم به ذکر است که بسیاری از مشاغل فنی همچون تعمیر موبایل از بازار کار رقابتی برخوردار می‌ باشند. در واقع هر چه میزان مهارت، تجربه و سرعت عمل در انجام کار بیشتر باشد بازار کار بهتری و پرسودتری را برای افراد به همراه خواهد داشت. 

با فراگیری مهارت‌ های فنی به راحتی می‌ توان در مراکز خدمات  فنی، تعمیرگاه‌ های مستقل و یا شرکت‌ های مخابراتی در خارج از کشور نیز مشغول به کار شد.

بسیاری از کشور های اروپایی از صنعت تجارت الکترونیکی پررونقی برخوردار می‌ باشند و این امر موجب ایجاد مشاغل مختلف دیگری همچون خدمات آنلاین تعمیر موبایل و همچنین فرصت‌ های شغلی دیگری شده است. تعمیرکارانی که قصد مهاجرت کاری به خارج از کشور دارند باید از دانش فنی و مهارت بالایی برخوردار باشند. از جمله این مهارت‌ ها می‌ توان به تشخیص کلیه مشکلات نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری، عیب‌ یابی قطعات آسیب‌ دیده، استفاده درست و اصولی از ابزارآلات و تجهیزات اشاره کرد.

بازار کار شغل تعمیرکار موبایل در خارج از کشور

مناسب‌ ترین کشور برای شغل تعمیرات موبایل

همان طور که پیش‌ تر نیز بیان شد، تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است. به همین خاطر تقاضای جهانی برای مشاغل تخصصی و فنی مانند تعمیرات موبایل در سراسر دنیا افزایش یافته است. تکنیسین‌ ها و تعمیرکاران فنی که در زمینه تعمیرات نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری موبایل و سایر لوازم الکترونیکی نظیر لپ‌ تاپ، تبلت و … فعالیت می‌ کنند، در تمامی کشورها می‌ توانند وارد بازار کار شوند.

امروزه با توجه به وابستگی شدید افراد به تلفن‌های همراه، در صورت بروز هرگونه مشکل در آن سریعا نسبت به تعمیر آن خواهند پرداخت. بنابراین می‌ توان نتیجه گرفت که در سراسر کشورهای دنیا به مشاغلی نظیر تعمیرات موبایل بازار کار مطلوب و درآمدی مناسب دارد. 

یکی از مزایای این شغل عدم نیاز به مدرک دانشگاهی در این زمینه است. به عبارتی برای مهاجرت به کشور های دیگر نیازی ندارید که رشته‌ های فنی و یا تخصصی دانشگاهی را گذرانده باشید؛ بلکه تنها داشتن مدرک فنی و حرفه‌ ای و گذراندن دوره‌ های فنی در این زمینه کافی است.

تعمیرات موبایل در اروپا

باید گفت که تلفن‌ های همراه هوشمند از عوامل تولید کننده کربن و همچنین ضایع‌ کننده منابع طبیعی و مصنوعی در جهان به شمار می‌ روند. از آن‌ جایی که عمر تلفن‌ های هوشمند بسیار کمتر از سایر لوازم و تجهیزات الکترونیکی است، خراب شدن آن‌ ها موجب خرید بیش از 6 گوشی در ثانیه در اروپا می‌ شود. 

به همین خاطر اتحادیه اروپا درخواست حق تعمیر را داشته و از تولید کنندگان خواسته است تا محصولاتی قابل تعمیر به بازار وارد کنند. علاوه بر این تولیدکنندگان تلفن‌ های هوشمند نیز موظف هستند که قطعات یدکی و اطلاعات مورد نیاز برای تعمیر محصولات خود را در دسترس قرار دهند. این اطلاعات شامل مشخصات قطعات به کار رفته در محصول و به روز رسانی امنیتی برای تمامی مصرف‌ کنندگان و تعمیرکاران می‌ باشد. به همین خاطر است که در کشور های اروپایی اکثر افراد به جای خرید مجدد گوشی‌ های هوشمند به تعمیر آن‌ ها خواهند پرداخت.

در بسیاری از کشور های اروپایی صنعت خدمات تعمیرات الکترونیک به چند بخش عمده تقسیم می‌ شود. از این بخش‌ ها می‌ توان به تعمیر موبایل، رایانه و سایر تجهیزات جانبی، تعمیر دقیق لوازم الکترونیکی مصرفی اشاره داشت. 

لازم به ذکر است که حرفه تعمیرات فنی برخلاف سایر صنایع خدماتی، از قابلیت بهره‌ مندی در شرایط اقتصادی ضعیف نیز برخوردار است. به عبارت دیگر هنگامی که درآمد خانواده‌ ها کمتر از مخارج آن‌ها باشد. مصرف‌ کنندگان به جای هزینه اضافی برای خرید محصولات جدید، به سمت تعمیر آن‌ ها روی می‌ آورند.

تعمیرات موبایل در اروپا

درآمد حاصل از شغل تعمیرات موبایل

درآمد حاصل از شغل تعمیرات موبایل در سایر کشورهای دنیا به میزان تخصص و مهارت شما در این حرفه بستگی خواهد داشت. لازم به ذکر است که با گذراندن دوره‌ های آموزشی تعمیرات موبایل به راحتی می‌ توانید مهارت و تخصص خود را در این زمینه افزایش دهید. هر چه مهارت، تخصص و سرعت عمل فرد بالاتر باشد به طبع میزان دستمزد و درآمد نیز بیشتر خواهد بود. 

با داشتن تخصص و مهارت کافی در این حرفه، در کشورهایی همچون سوئد، کانادا، استرالیا، آمریکا، آلمان نیز می توانید مشغول به کار شوید. در برخی از این کشورها با داشتن مدرک معتبر می‌توانید در نمایندگی‌ برندهای معتبر موبایل نیز استخدام شده و یا به صورت آزاد مشغول به کار شوید.

تعمیرکاران و تکنیسین‌ های حرفه‌ ای تعمیرات موبایل در کشور های اروپایی مانند آمریکا می‌ توانند به درآمد‌ های بسیار قابل توجهی دست پیدا کنند. 

حقوق مشاغلی همچون تعمیرات موبایل در این کشورها به دلار بوده که با توجه به میزان مراجعات خود می‌ تواند درآمد مناسبی را به دست آورند. 

به طور کلی فاکتور هایی همچون برخورداری از مدرک معتبر در حرفه تعمیرات موبایل، مهارت، تخصص و تجربه مسیر موفقیت افراد را در این شغل هموارتر می‌ کند.

 

جمع‌ بندی

از آن‌ جایی که ارتباطات و میزان استفاده از تلفن‌ های همراه هوشمند در حال رشد است، نیاز به نیرو های فنی نظیر تکنیسین و تعمیرکاران حرفه‌ ای نیز روز به روز بیشتر خواهد شد. 

به همین خاطر تعمیرات موبایل هوشمند در سراسر جهان بازار کار پررونق و قابل پیشرفتی خواهد داشت. یکی از مزایای این شغل عدم نیاز به مدرک دانشگاهی مرتبط است؛ شما تنها با گذراندن دوره‌ های آموزشی که توسط آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای برگزار می‌ شود می‌ توانید در سایر کشورها مشغول به کار شوید. 

کشور های اروپایی همچون کانادا، آلمان، سوئد و استرالیا مقاصد بسیار مناسبی برای این کار می‌باشند. داشتن تخصص و مهارت بالا در انجام این کار شانس موفقیت و پیشرفت شما را بالاتر می‌برد. 

توصیه می‌شود که قبل از مهاجرت به کشور مورد نظر به کسب آگاهی از بازار کار و شرایط ورود به آن بپردازید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازار کار و درآمد شغل تعمیرات موبایل در خارج از کشور" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازار کار و درآمد شغل تعمیرات موبایل در خارج از کشور"، کلیک کنید.