با برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده در استان سمنان کمبود معلم نداریم

با برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده در استان سمنان کمبود معلم نداریم

به گزارش خبرگزاری گزارشگر آی تی استان سمنان ، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در نشست با اهالی رسانه به بهانه شروع سال تحصیلی جدید در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از همراهی نماینده ولی فقیه استان در این نشست و ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد برای نخستین‌بار اظهار کرد: فرآیند پروژه گزارشگر آی تی به‌عنوان ابرپروژه آموزش و پرورش از اردیبهشت سال جاری در استان سمنان، آغاز شده و هدف از آن ایجاد محیطی امن و بانشاط برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و کاهش دغدغه اولیا بوده و در این زمینه از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش بهره برده تا بتوانیم سال تحصیلی خوب و ماندگاری را در راستای شعار برای ایران برای مدرسه آغاز کنیم.

وی در ادامه افزود: هر آنچه که برای آینده ایران اسلامی متصور هستیم در مدرسه اتفاق می‌افتد و معتقدیم هیچ قله‌ای فتح‌شدنی نیست؛ مگر به‌ دست معلمان تربیت‌یافته و فرهیخته، بنابراین مدرسه، نقطه ثقل برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش است و تمام تلاش و همت این‌ است که در این محیط، شاهد اتفاقات خوبی باشیم و در حوزه نرم‌افزاری با تأمین امنیت روانی برای معلمان، والدین و دانش‌آموزان و در حوزه سخت‌افزاری با راه‌اندازی نهضت مدرسه‌آرایی در زمینه به‌سازی و شاداب‌سازی مدارس تلاش شده و به استقبال بهار تعلیم و تربیت خواهیم رفت.

وزیری گفت معلمان به دنبال تربیت نسلی نوساخته هستند که قهرمان تمام ارزش های خودش باشد  و بچه ها به فرهیختگی برسند و بتوانند در جامعه به روی پا خودشان بایستند و باید به سلطه گری آموزش پایان بدهیم و به سمت سلطنت مهارت برویم  و به جای مدرک گرایی به دنبال انسانیت گرایی باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش ابرپروژه آموزش و پرورش را را پروژه گزارشگر آی تی دانست و گفت :امسال به لحاظ آماری ۱۱۹۸ آموزشگاهها و نزدیک به ۵۸۰۰ کلاس درس در دوره های تحصیلی ابندایی و متوسطه اول و دوم پذیرای دانش آموزان خواهد بود  و ۱۳۵ هزار دانش آموز تاکنون ثبت نام کرده اند و ۸۰۰۰ همکار دوره های توانمند سازی را دیده اند و آمادگی شروع سال تحصیلی پویا را با شعار “برای ایران ،برای مدرسه ” وبا راهبرد” بازگشایی امن و موفق مدرسه” را دارند

وی افزود از سال گذشته تاکنون ۶۵۰ نفر نیروی استخدامی جدید داشته ایم و ۱۲۹ نفر نیروهای خرید خدمات هستند که با دستور دولت آقای پزشکیان قرار است به کارگیری شوند و تعداد ۱۳ معلم سرباز معلم به نقاط دور دست اعزام خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت : از نظر نرم افزاری بسترهای لازم را فراهم کردیم و بیش از ۹۰ درصد کتای های درسی توزیع شده و ۱۰۰ درصد کتاب ها تهیه شده است

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به بالا بودن پوشش تحصیلی در استان سمنان گفت: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در این استان ۹۹/۸ ، دوره متوسطه اول ۹۳/۵و متوسطه دوم ۸۷/۳۲ است در حالیکه رقم های کشوری این پوشش ها به ترتیب ۹۲، ۸۷ و ۷۹/۹۸ می باشد

وی اضافه کرد: سمنان جزو استان‌های برتر در برگزاری و تصحیح اوراق امتحان نهایی بود و میانگین نمره امتحانات نهایی این استان ۵۵/۱۲ بالاتر از میانگین کشوری بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: ۲۵۰ دانش‌آموز این استان در کنکور ۱۴۰۳ رتبه زیر ۲ هزار کسب کردند.

وزیری اظهار کرد: پوشش پیش‌دبستانی در استان سمنان ۷۰ درصد و این رقم در کشور ۴۰ درصد است.

وی افزود: چهار هنرستان در سمنان،گرمسار، دامغان و شاهرود مجهز به کارگاه فعال  در چوار صنعت و معدن است است و افزایش این تعداد هنرستان‌ها به هشت مورد در دستور کار است.

وی تاکید کرد: لباس فرم مدرسه اجباری نیست و باید به سمتی پیش رفت که شیوه‌های منسوخ کنار گذاشته شود و امور متناسب با ویژگی‌های منطقه‌ای پیش برود البته دو تا کارگاه دوخت لباس در گرمسار و شاهرود راه اندازی شده است

وزیری بیان کرد: استان سمنان در لیگ جت یا جهاد تبیین رتبه نخست کشور را از آن خود کرد و در زمینه برنامه‌های اوقات فراغت سومین استان برتر کشور شد.

به گفته وی، ۷۰۰ میلیارد ریال وام کم بهره در بین کارکنان آموزش و پرورش استان توزیع شد و این روند ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ۵۰۰ بسته و تجهیزات ورزشی آماده و در هفته تربیت بدنی و ورزش در مدرسه‌های استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ توزیع می‌شودو همچنین ۱۱ اتاق بهداشت در مدرسه‌های استان سمنان تجهیز شد و این اقدام ادامه دارد  نکته قابل بیان دیگر اینکه از ۲۸ چمن مصنوعی پیش بینی شده تاکنون ۱۲ تا افتتاح شده و ۱۶ زمین چمن دیگر در طول سال تحصیلی افتتاح خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: ۷۰۰ دانش‌آموز استثنایی در این استان مشغول به تحصیل هستند و شش رتبه برتر کشوری در جوزه های مختلف و چهار رتبه برتر ورزشی را کسب کردند.

وی اضافه کرد: مدرسه‌های غیرانتفاعی که بیش از نرخ شهریه مصوب، وجه دریافت کنند، متخلف محسوب می‌شوند و با متخلف برخورد و هزینه اضافی به خانواده عودت داده می‌شود.

وزیری تاکید کرد: هیات امنایی شدن مدرسه‌ها به درخواست اولیای مدرسه انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: برای ۳۷۸ ملک آموزش و پرورش این استان سند تک برگی اخذ شد و سمنان جزو سه استان برتر کشور در مولدسازی املاک است.

وی ادامه داد: سه‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال الزام آموزش و پرورش استان سمنان در مولدسازی املاک تعیید شده است و ۶۱ ملک مازاد برای مولدسازی در نظر گرفته شد که اکنون ۱۱ ملک به فروش رفت.

وی در پایان گفت جشن غنچه ها در ۲۶ گزارشگر آی تی ،جشن شکوفه ها در ۲۷ گزارشگر آی تی ،جشن جوانه ها در ۲۸ گزارشگر آی تی و زنگ گزارشگر آی تی و مقاومت در اول گزارشگر آی تی برگزار خواهد شد.

46

با برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده در استان سمنان کمبود معلم نداریم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده در استان سمنان کمبود معلم نداریم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده در استان سمنان کمبود معلم نداریم"، کلیک کنید.