دندان‌های کودکان را جدی بگیریم؛ آینده‌ای سالم برای فرزندانمان

دندان‌های کودکان را جدی بگیریم؛ آینده‌ای سالم برای فرزندانمان

به گزارش خبرگزاری گزارشگر آی تی از سنندج، ناهیده فیضی، اظهار کرد: دندان‌های شیری، اولین لبخند کودک را می‌سازند و اولین قدم برای یک دهان سالم در بزرگسالی هستند اما متأسفانه بسیاری از والدین به اهمیت مراقبت از دندان‌های شیری پی نمی‌برند. در این خبر قصد داریم به شما بگوییم چرا مراقبت از دندان‌های کودکان بسیار مهم است و چگونه می‌توانید به فرزندتان در حفظ سلامت دهان و دندان کمک کنید.

اهمیت دندان‌های شیری

وی با اشاره به اینکه ریشه‌ دندان‌ها دائمی هستند، افزود: دندان‌های شیری ریشه‌هایی دارند که به رشد دندان‌های دائمی کمک می‌کنند، اگر دندان شیری به دلیل پوسیدگی زودتر از موعد بیفتد، ممکن است دندان دائمی در جای مناسب خود قرار نگیرد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، عنوان کرد: دندان‌های شیری به کودکان کمک می‌کنند تا غذا را بجوند و به درستی صحبت کنند. همچنین داشتن دندان‌های سالم و زیبا، اعتماد به نفس کودک را افزایش می‌دهد.

مراقبت از دندان‌های کودک

فیضی گفت: از همان زمانی که اولین دندان کودک رویش می‌آید، با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب یا مسواک انگشتی، لثه‌های کودک را تمیز کنید. از یک سالگی به بعد، روزانه دو بار دندان‌های کودک را با مسواک نرم و خمیردندان مخصوص کودکان مسواک بزنید.

وی با اشاره به اینکه از دادن شیرینی‌ها و نوشابه‌های گازدار به کودک خودداری کنید و به جای آن، میوه‌ها و سبزیجات را به او بدهید، بیان کرد: هر شش ماه یکبار کودک خود را به دندانپزشک ببرید.

عواقب عدم مراقبت از دندان‌های شیری

رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تصریح کرد: پوسیدگی دندان‌های شیری می‌تواند منجر به درد، عفونت و حتی از دست دادن دندان شود. همچنین پوسیدگی دندان‌های شیری می‌تواند بر توانایی کودک در جویدن غذا و صحبت کردن تأثیر بگذارد.

فیضی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان‌های شیری می‌تواند بر رشد و موقعیت دندان‌های دائمی تأثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: مراقبت از دندان‌های شیری، سرمایه‌گذاری برای آینده فرزندتان است. با رعایت نکات ساده‌ای می‌توانید از دندان‌های کودک خود محافظت کرده و به او لبخندی زیبا و سالم هدیه دهید.

46

دندان‌های کودکان را جدی بگیریم؛ آینده‌ای سالم برای فرزندانمان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دندان‌های کودکان را جدی بگیریم؛ آینده‌ای سالم برای فرزندانمان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دندان‌های کودکان را جدی بگیریم؛ آینده‌ای سالم برای فرزندانمان"، کلیک کنید.