ساخت دکمه های زیبا با html

با استفاده از HTML می‌توانید به راحتی دکمه‌های زیبا و جذابی برای وب‌سایت خود ایجاد کنید. طراحی دکمه‌ها با استفاده از تگ‌ها و ویژگی‌های HTML مانند و ، امکانات بسیاری را برای شما فراهم می‌آورد. از جمله ویژگی‌هایی که می‌توانید در طراحی دکمه‌ها استفاده کنید، می‌توان به استفاده از CSS برای تنظیم رنگ، فونت، اندازه و حتی افکت‌های hover و انیمیشن اشاره کرد.

در ابتدا، انتخاب مناسب تگ HTML برای دکمه‌ها مهم است. از برای دکمه‌های فرم‌ها و عملیات اقدامی و برای لینک‌ها و دکمه‌هایی که به صفحات دیگر ارجاع می‌دهند استفاده کنید. سپس، با استفاده از ویژگی‌های CSS می‌توانید ظاهر دکمه‌ها را به سلیقه و نیاز طراحی خود تنظیم کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی دکمه‌ها، استفاده از رنگ‌ها، افکت‌ها و ترکیبات آن‌ها است که به نمایش دکمه‌ها جذابیت و زیبایی می‌بخشد. استفاده از ترکیبات رنگی هماهنگ، فونت‌های خوانا و تنظیمات hover که وقتی کاربر روی دکمه حرکت می‌کند اعمال می‌شود، اهمیت بسیاری دارد.

ساخت دکمه های زیبا با html

آموزش HTML CSS در مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران به عنوان یکی از برترین مراکز آموزشی کشور، دوره‌های آموزش HTML و CSS را برگزار می‌کند. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای طراحی وب‌سایت با استفاده از HTML و CSS را کسب کنید. با استفاده از اساتید مجرب و منابع آموزشی به‌روز، شما قادر خواهید بود دکمه‌های زیبا و جذابی را برای وب‌سایت خود ایجاد کنید و تجربه کاربری بهتری را فراهم آورید.

من خودم به عنوان یک توسعه دهنده همیشه از وب سایت‌هایی که یک ظاهر جدید و جذاب دارند، لذت می‌برم. یک پس زمینه پارالاکس، یک انیمیشن جالب یا برخی دیگر از المان‌های گرافیکی که انتظار نداریم در هیچ وب سایتی آنها را پیدا کنیم.

گاهی اوقات انجام این کارها چندان دشوار نیست یا ممکن است اینگونه هم نباشد، زیرا به احتمال زیاد شما اولین کسی نیستید که می‌خواهید آن را انجام دهید. فقط کافی است کمی جستجو کرده و آن را دستکاری کنید تا متناسب با طرح مورد استفاده شما باشد.

اخیرا من وب سایت شخصی خودم را با گتسبی ساخته‌ام. این سایتی است که مردم می‌توانند در مورد من اطلاعات بیشتری کسب کنند، تمام مقالاتی را که به مرور زمان درباره توسعه وب نوشتم پیدا کنند و در صورت تمایل با من در ارتباط باشند.

یکی از کامپوننت‌های سایت من یک دکمه برای خبرنامه ایمیل است. بنابراین افرادی که می‌خواهند از آنچه من می‌نویسم و ​​به اشتراک می‌گذارم مطلع شوند، می‌توانند در آن عضو شوند.

من به جای طراحی یک دکمه ساده، می‌خواستم آن را خاص و جذاب کنم. بنابراین به آن یک گرادینت پس زمینه تغییر رنگ آبی دادم و هنگامی که کاربر توسط اشاره گر ماوس از روی آن عبور می‌کند، دکمه بزرگ می‌شود، پس زمینه به صورتی تغییر رنگ می‌دهد و یک جلوه درخشان بسیار جذاب دارد که روی آن نمایان می‌گردد. این (شاید به نظر برسد یک کار اضافی باشد) همان چیزی است که من در این مقاله به شما نشان خواهم داد که چگونه انجام دهید و ممکن است فقط از CSS خالص استفاده کنیم.

ساخت دکمه های زیبا با html

دکمه عضویت

در زیر تصویری مشاهده می‌کنید که محصول نهایی را نشان می‌دهد. هنگامی که دکمه در حالت غیرفعال است، متوجه می‌شوید که رنگ پس زمینه به آرامی از آبی تیره به آبی روشن تغییر یافته و دوباره برمی‌گردد. سپس هنگامی که اشاره‌گر ماوس روی دکمه قرار می‌گیرد، بزرگتر می‌شود، گرادینت پس زمینه از صورتی به آبی تغییر رنگ می‌دهد و یک جلوه درخشان به سرعت از چپ به راست روی آن نمایان می‌گردد.

گرادینت پس زمینه آن که به آرامی تغییر کرده و نحوه بزرگنمایی و درخشش آن وقتی که کاربر روی آن کلیک می‌کند.

من از طراحی آن بسیار راضی هستم. حتی اگر در نگاه اول پیچیده به نظر برسد، اما واقعا چندان بد نیست. تنها چیزی که باید بدانید نحوه کدنویسی آن است.

اگر می‌خواهید قبل از ورود به جزئیات با این CSS ارتباط برقرار کنید، لینک CodePen آن که من ساختم در زیر آورده شده است:

تغییر گرادینت پس زمینه

اولین موضوعی که می‌خواهم پوشش دهم این است که چگونه به پس زمینه دکمه تغییر رنگ بدهیم، هم وقتی که در حالت غیرفعال است و هم وقتی که کاربر روی آن کلیک می‌کند.

اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، بگذارید کدهای پایه CSS دکمه را به شما نشان دهم.

<html> <body> <div id=”container”> <a href=”https://7learn.com/” class=”btn btn-hover”>7learn</a> </div> </body> </html>

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت دکمه های زیبا با html" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت دکمه های زیبا با html"، کلیک کنید.