سد بالاخانلو 84درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سد بالاخانلو 84درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری گزارشگر آی تی از قزوین؛ منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در حاشیه بازدید از سد بالاخانلو که با هدف بررسی آخرین وضعیت و شرایط این سد انجام شد، اظهارکرد: سد بالاخانلو با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب 5 شهر و 30 روستای جنوب استان، بهبود آبیاری 4200 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست و تامین حق آبه محیط زیست بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث می باشد.

ستوده افزود: این سد در حال حاضر 84.3 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی در نیمه اول سال جاری آبگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به وضعیت اعتباری پروژه و بیان این موضوع که تامین بخشی از منابع مالی این پروژه از مصوبات سفر رییس جمهور شهید به استان بوده، تصریح کرد: کل اعتبارات مورد نیاز این پروژه 14500 میلیارد ریال می باشد که تاکنون 5100 میلیارد ریال منابع مالی به پروژه تزریق شده است.

وی افزود: انجام عملیات تکمیلی سرسره آبگیر، سرریز، اتاق کنترل و شیرآلات و نصب تجهیزات مکانیکال و ابزار دقیق از جمله اقدامات در دست اجراء برای آماده سازی پروژه جهت آبگیری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان یادآور شد: تخصیص به موقع اعتبارات، تملک اراضی و جابجایی ساکنین اراضی تملک شده تا قبل از شروع آبگیری سد از جمله چالش ها و مشکلات پیش روی پروژه هستند.

46

سد بالاخانلو 84درصد پیشرفت فیزیکی دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سد بالاخانلو 84درصد پیشرفت فیزیکی دارد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سد بالاخانلو 84درصد پیشرفت فیزیکی دارد"، کلیک کنید.