ظرفیت شبکه آی پی کشور در سال 1402 افزایش یافت

رییس شرکت ارتباطات زیرساخت:

ظرفیت شبکه آی پی کشور در سال 1402 افزایش یافت

رییس شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: از ابتدای سال 1402 پروژه توسعه شبکه آی پی ملی را به 53 ترابیت برثانیه ارتقاء دادیم که این پروژه در یک دوره زمان بندی فشرده از تحویل گیری، توزیع و نصب و راه اندازی با تلاش شبانه روزی همکاران، انجام شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری گزارشگر آی تی، مجیدحقی و محمدحسین کاشی پزها، با حضور محمدجعفرپور معاون وزیر ارتباطات، رییس هییت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مصطفی اشرف مشاور وزیر ارتباطات، مجید خباز عضو هییت مدیره، ایرج روحی عضو هییت مدیره و مدیران ارشد شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان اعضای جدید هییت مدیره معارفه شدند.

محمد جعفرپور در این نشست سال 1402 را سالی پربرکت در ارتقاء شبکه ملی اطلاعات و اجرای پروژه های ملی توصیف کرد و افزود: از ابتدای سال 1402 پروژه توسعه شبکه آی پی (IP) ملی را به 53 ترابیت برثانیه ارتقاء دادیم. این پروژه در یک دوره زمان بندی فشرده از تحویل گیری، توزیع و نصب و راه اندازی با تلاش شبانه روزی همکاران، انجام شد.

وی به اجرای پروژه انتقال به عنوان یک افتخار ملی اشاره کرد و گفت: بیشترین حجم پروژه سینا، با تدبیر وزیر ارتباطات و تلاش همکاران در سال 1402 به ثمر رسید و می توانیم بگوییم اکنون جز چند کشور تامین کننده تجهیزات «او تی ان» (OTN) هستیم که این شبکه به ظرفیت 20 ترابیت برثانیه به بارنشسته است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت 40 ترابیت برثانیه در سال آینده با استفاده از محصولات بومی در دستورکار است.

جعفرپور اظهار کرد: وقتی محصول بومی در این سطح تولید می شود، مطمین باشید مهندسین شرکت زیرساخت هم به اندازه مهندسین شرکت تولید کننده محصول، در بلوغ محصول ایرانی نقش آفرینی داشته اند.

وی در رابطه با موضوع دیداس DDOS به اتفاقات مهم در این موضوع اشاره کرد و افزود: ظرفیت در این حوزه از 100 گیگابیت به یک ترابیت برثانیه افزایش یافت، حجم حملات از شهریور گذشته تا آذر امسال به 20 برابر افزایش پیدا کرد. این حجم حملات در بهمن ماه، چهار برابر شد یعنی نسبت به شهریور سال گذشته 80 برابر افزایش یافت. این عدد توسط یک گروه هکری یا خرابکار ایجاد نشده بلکه یک تروریسم دولتی برای منع دسترسی کاربران ایرانی به سرویس های ارتباطاتی در کشور ما انجام می شود.

جعفرپور با بیان اینکه میانگین روزانه 400 حمله در کشور داشتیم ادامه داد: به لطف خدا و با تلاش همکاران ما در معاونت فنی، همه این حملات دفع شده و کوچک ترین تاثیری در شبکه ارتباطی کشور نداشت.

رییس هییت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت راه اندازی دی ان اس بومی را گامی بسیار مهم در استقلال کشور ارزیابی کرد و افزود: یکی از رویداد های مهم سال 1402، تکمیل صد درصدی شبکه دی ان اس در کشور است. ما از معدود کشور هایی هستیم که کل این پروژه را به صورت داخلی انجام داده ایم. این راه اندازی باعث می شود استقلال شبکه ملی اطلاعات به حد اعلای خود برسد؛ در همین راستا یک شبکه پشتیبان نیز برای دی ان اس بومی ایجاد کرده ایم.

وی به فرسودگی تجهیزات و نوسازی شبکه پاور اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین دیزل اقدامات بسیار فشرده ای به صورت شبانه روزی انجام شده و برای مراکز مهم، دیزل های جدید را جایگزین کردیم، دریک اقدام جهادی کل باتری های شهر تهران و استان ها در سال جاری، نوسازی شد.

وی به بهره برداری از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار ها در سال آینده اشاره کرد و افزود: این موضوع برای شرکت ارتباطات زیرساخت دارای یک پیام است، اکنون 7 میلیون پوشش توسط سازمان تنظیم مقررات و اپراتور های مخابراتی به بار رسیده است که متناسب با افزایش پوشش و بهره برداری از فیبر نوری منازل، شبکه انتقال و آی پی نیز باید افزایش ظرفیت داشته و پاسخگو باشد.

ظرفیت شبکه آی پی کشور در سال 1402 افزایش یافت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ظرفیت شبکه آی پی کشور در سال 1402 افزایش یافت" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ظرفیت شبکه آی پی کشور در سال 1402 افزایش یافت"، کلیک کنید.