واکنش مثبت الازهر به زیارت بازیکن الاهلی از مقام راس الحسین(ع)

واکنش مثبت الازهر به زیارت بازیکن الاهلی از مقام راس الحسین(ع)

به گزارش «مبلغ» – الازهر و دارالافتای مصر با تقدیر از اقدام محمد هانی، بازیکن الاهلی مصر در زیارت از مقام راس الحسین(ع) در قاهره، گفت: زیارت ضریح اهل بیت(ع) از برترین عبادت ها و تقرب به خداوند متعال است.

ایکنا نوشت: پس از آنکه محمد هانی، بازیکن تیم فوتبال الاهلی، تصاویری از خود در هنگام زیارت از مقام راس الحسین (ع) قاهره در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، جنجال بسیاری در میان کاربران در واکنش به این اقدام برانگیخته شد.

مخالفان این اقدام او را تقبیح و ضد اسلامی توصیف و از سویی موافقان این اقدام را تمجید و آن را یک سنت پسندیده توصیف کردند.

در پی این جنجال، دارالافتای مصر با انتشار مطلبی در صفحه رسمی خود در شبکه های اجتماعی، به این اظهارات واکنش نشان داد. دارالافتای مصر در این مطلب تاکید کرد: زیارت ضریح اهل بیت (ع) یکی از والاترین عبادت ها و تقرب به خداوند متعال است و از سوی پیامبر (ص) بسیار به آن توصیه شده است.

از سویی عبدالعزیز النجار یکی از علمای الازهر در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: به کسانی که از زیارت مساجد و ضریح های اهل بیت(ع) امتناع و آن را تقبیح می کنند، می گویم در جهل و گمراهی خود زندگی کنید.

عبدالعزیز النجار ادامه داد: باید جوانان را به زیارت مساجد تشویق و برای آنها سیره اهل بیت (ع) را بیان کرد.

وی در پایان گفت: از اینکه عده ای به محمد هانی، بازیکن فوتبال باشگاه الاهلی پس از زیارت مقام راس الحسین(ع) حمله کردند، تعجب کردم.

با وجود سال ها سرمایه گذاری و تبلیغ وهابیت در مصر به منظور تخطیه زیارت و توسل به اهل بیت(ع)، این اقدامات راه به جایی نبرده است.

مقام راس الحسین(ع) محل دفن یا نگهداری سر امام حسین(ع) است و به گفته مشهور علمای شیعه سر امام حسین(ع) به بدن ایشان در کربلا ملحق و در آنجا دفن شد. در شهرهای مدینه، دمشق، رقه و قاهره نیز بقعه هایی به عنوان مقام راس الحسین(ع) موجود است.

مسجد الحسین(ع) یکی از مقدس ترین مکان های اسلامی در مصر است. این مسجد منزلگاه معروفترین و قدیمی ترین نسخه های کامل قرآن کریم است. جاذبه های عظیم این مسجد، بسیاری از گردشگران خارجی و زایران مسلمان را محو تماشای خود می کند.

واکنش مثبت الازهر به زیارت بازیکن الاهلی از مقام راس الحسین(ع)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش مثبت الازهر به زیارت بازیکن الاهلی از مقام راس الحسین(ع)" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش مثبت الازهر به زیارت بازیکن الاهلی از مقام راس الحسین(ع)"، کلیک کنید.