عباس بهلولی – خبرگزاری گزارشگر آی تی | اخبار ایران و جهان

استان: قزوین

حوزه انتخابیه: قزوین، ابیک و البرز

شعار انتخاباتی: (فرصت: فساد ستیزی، رفاه، صداقت، تعهد)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری گزارشگر آی تی با عنوان «با گزارشگر آی تی انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

عباس بهلولی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ هایشان به سوالات گزارشگر آی تی در دو بخش کشوری و استانی را می خوانید:

رزومه:

دکتری شیمی و استاد دانشگاه و مولف کتاب. محقق و عضو صنعت آب و برق، مدیر فروشگاه های ماهان پلاست و حامی نسل جوان.

سوالات کشوری:

* مهم ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

نماینده نباید تحت تاثیر رشوه ها قرار بگیرد، نمایندگان باید متعهد و مستقل و مسیولیت پذیر باشند. نمایندگان باید خالصانه و بدون نفی شخصی اقدام کنند چون تاثیر کارهایشان سال ها باقی می ماند. و اگر منصفانه تصمیم گیری نکنند کشور به پرتگاه برده می شود.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

به لحاظ قانونی ابزارهای خوبی برای مجلس قرار داده شده. اگر قرار باشد کار انقلابی انجام شود باید یک جمعی تشکیل شود تا نظارت بر هیات های نظارت مجلس داشته باشد.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

کشوری که دچار مشکلات اقتصادی است بخاطر تحریم ها و سوءمدیریت مسولین، مردم حساس شده اند و نماینده ای که درگیر تجمل شده نمی تواند با فساد و تجمل گرایی مبارزه کند و مردم اعتمادشان رو به نمایندگان از دست می دهند.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه ها چه تاثیری می تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟

با مثال می توان به این سوال پاسخ داد. ارتباط مجلس با سایر قوا را می توان مانند سیستم بدن در نظر گرفت که اگر تمام آنها با هم و دقیق کار کنند هیچ مشکلی برای بدن ایجاد نمی شود. حال اگر مجلس در تعامل با دیر ارگان ها باشد یقیناً حق مظلوم و کارگر و جوان دیده می شود و شاهد گشایش کارها و بزرگ شدن سفره مردم می شویم.

* مسوولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

1- مردم بی مسیولیتی را یاد می گیرند 2- اعتماد مردم به نظام از دست می رود 3- نماینده صلاحیت خود را نزد مردم از دست می دهد.

*مردمی بودن یکی از خصیصه های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام زدگی و طرح شعارهای غیر واقع بینانه اسیر شود؟

درد مردم را بدانند و خودشان را جای مردم بگذارند از حال مردم با خبر باشند. شعارهای عوام فریب نباید داد.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسوولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

گاهی وقت ها منافع کشور و منطقه در تضاد قرار می گیرند مانند تقسیم آب، که در این صورت منافع بخشی دیده می شود. و این قابل قبول نیست، باید نیاز کل کشور دیده شود. هرچه قدر دانش و بصیرت نماینده بیشتر باشد بهتر می تواند تعادل را ایجاد کند.

سوالات استانی:

* برنامه شما برای احیا و افزایش بهره وری واحدهای صنعتی استان قزوین چیست؟

باید با فعالان صنعت استان جلسه گذاشت و نیازهای مشترک و کلان را پیدا کرد و بعد از آن با ابزارهای مجلس آنها را برطرف کرد.

* تدبیر شما برای توسعه شبکه های انتقال آب و گاز در استان قزوین چیست؟

ابتدا باید خطوط قدیمی انتقال آب اصلاح شود و با تشکیل کارگروه متخصص به بررسی موانع موجود پرداخته و مشکلات دسته بندی و با اولویت در دستور کار قرار بگیرند.

* سرانه تخت های بیمارستانی قزوین 20 درصد کمتر از استاندارد کشوری است. برای حل این معضل چه برنامه ای دارید؟

اولین قدم اعلام دقیق تخت مورد نیاز و پیگیری از سازمان های مرتبط می باشد،. با دعوت از مسیولین این حوزه باید از بخش خصوصی در دریافت بودجه استفاده و طرح های تشویقی در این زمینه گذاشته شود.

عباس بهلولی

عباس بهلولی – خبرگزاری گزارشگر آی تی | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عباس بهلولی – خبرگزاری گزارشگر آی تی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عباس بهلولی – خبرگزاری گزارشگر آی تی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.