کدام مسابقات شمشیربازی را به سهمیه المپیک پاریس رساند

کدام مسابقات شمشیربازی را به سهمیه المپیک پاریس رساند

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران تنها یک گام دیگر تا حضور قطعی در المپیک پاریس فاصله دارد و مشخص شد امتیاز کدام مسابقه بیشترین تاثیر را در دستیابی به این سهمیه داشته است.

به گزارش گزارشگر آی تی، تیم ملی شمشیربازی سابر ایران سوم فروردین در جام جهانی مجارستان به رقابت می پردازد که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک است. تیم ملی ایران در حال حاضر و طبق رنکینگ المپیک سهمیه تیمی را دارد اما باید مجارستان را هم پشت سر بگذارد تا این سهمیه قطعی شود.

تیم های ایران و ژاپن برای گرفتن سهمیه از قاره آسیا رقابت داشته و در حال حاضر هم با یکدیگر 24 امتیاز اختلاف دارند. ژاپن برای جبران این فاصله امتیازی باید در جام جهانی مجارستان به مدال برسد که با نتایج این تیم تاکنون اتفاق دور از انتظاری به شمار می آید.

مسابقاتی که امتیازشان برای کسب سهمیه تیمی محاسبه شد، جام جهانی اسپانیا، جام جهانی الجزایر، جام جهانی گرجستان، جام جهانی ایتالیا و جام جهانی مجارستان، قهرمانی جهان و قهرمانی قاره ها هستند. ایران با مدال برنز جام جهانی اسپانیا بیشترین امتیاز را از جام های جهانی به دست آورد و نقره قهرمانی آسیا هم امتیاز خوبی برای ایران به همراه داشت.

تیم ملی ایران در المپیک 2020 توکیو هم سهمیه تیمی داشت و پس از اعلام رسمی سهمیه المپیک پاریس، برای دومین دوره متوالی موفق می شود به سهمیه تیمی برسد.

تیم ایران در حال حاضر 217 امتیاز دارد و جزییات این امتیاز به شرح زیر است:

جام جهانی مادرید: مقام سوم  و 40 امتیاز
قهرمانی آسیا: مقام دوم و 52 امتیاز
قهرمانی جهان: مقام نهم و 50 امتیاز
جام جهانی الجزایر: مقام هشتم و 26 امتیاز
جام جهانی گرجستان: مقام یازدهم و 23 امتیاز
جام جهانی ایتالیا: مقام هشتم و 26 امتیاز

رنکینگ المپیک تا پایان جام جهانی ایتالیا:

1- کره جنوبی 373 امتیاز (سهمیه چهار تیم اول رنکینگ)
2- مجارستان 352 امتیاز (سهمیه چهار تیم اول رنکینگ)
3- آمریکا 352 امتیاز (سهمیه چهار تیم اول رنکینگ)
4- فرانسه 262 امتیاز (سهمیه چهار تیم اول رنکینگ)
5- ایتالیا 252 امتیاز (سهمیه قاره اروپا)
6- ایران 217 امتیاز (سهمیه قاره آسیا)
7- آلمان 217 امتیاز
8- مصر 202 امتیاز (سهمیه قاره آفریقا)
9- ژاپن 193 امتیاز
10- رومانی 182 امتیاز
11- چین 178 امتیاز
12 کانادا 176 امتیاز (سهمیه قاره آمریکا)

پایان خبر گزارشگر آی تی

کدام مسابقات شمشیربازی را به سهمیه المپیک پاریس رساند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کدام مسابقات شمشیربازی را به سهمیه المپیک پاریس رساند" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کدام مسابقات شمشیربازی را به سهمیه المپیک پاریس رساند"، کلیک کنید.